Co jste nevěděli

Převážná většina majitelů se o efekt webových stránek nezajímá

Vzhledem k poměrně malé snaze majitelů webových stránek dozvědět se, proč jim návštěvníci internetu nezavolají ani nenapíšou, prozradíme zde nejdůležitější příčiny neúspěšných webových stránek. Nejdříve bychom si však měli říct, co jsou úspěšné internetové stránky.

Úspěšné webové stránky mají tyto parametry:

  • Jsou navštěvované. O úspěšné webové stránky je zájem, jsou čtené, lidé si je pamatují a vracejí se k nim. Úspěšné webové stránky jsou přehledné, nekladou překážky ani návštěvníkům, ani robotům, které je mají vyhledat. Úspěšné webové stránky jsou vidět.
  • Navštěvuje je především ten, kdo je hledá. Podsouvat reklamu někomu, kdo o ni nemá zájem, je zbytečné. Jen si vzpomeňte, kde máte dálkové ovládání při sledování televizních reklamních spotů a jak na reklamu reagujete. Zbytečné úsilí je navíc drahé.
  • Úspěšné webové stránky neodrazují. Mají relevantní obsah a obsahu odpovídá i grafické ztvárnění. Obsah, přehlednost a grafický vzhled posilují důvěru.
  • Návštěvníci přijímají nejen nabídku informací, ale také přijímají i nabídku, za kterou se platí. Návštěvníci se stávají zákazníky.

Příčiny neúspěchu webových stránek:

  • Neúspěšné webové stránky jsou zpracovány obráceně. Jejich zadavatele nejdříve zajímal grafický návrh stránek, potom se zajímali o strukturu a teprve nakonec byly psány texty. Není sledována hodnota stránek ani statistika přístupů.
  • Grafika neúspěšných webových stránek neodpovídá zaměření, je zavádějící a návštěvníky odrazuje.
  • Stránky obsahují malé množství informací. Pokud na stránkách chybí dostatečný text, mají malou šanci na úspěch.  Takové webové stránky navštěvuje pouze náhodný uživatel.
  • Nepřehlednost stránek odrazuje. Přestože se stránky zdají přehledné vám, nemusí stejný názor sdílet tisíce jiných návštěvníků.
  • Pokud mají stránky špatný zdrojový kód, nikdy nebudou v přízni vyhledávačů.
  • Má-li konkurence náskok,  bude se stěží  dohánět.  Vyrovnat se konkurenci je často obtížné a bývá to obvykle běh na delší trať.

Nenechte své konkurenci náskok

Začněte se věnovat svému webu co nejdříve. Pokud do tajemství úspěchu webových stránek neproniknete nyní, Vaše konkurence  se již o úspěšné webové stránky určitě zajímá. Je nejvyšší čas konkurenci předběhnout a získat tak tu část trhu, kterou by mohla získat právě Vaše konkurence.

Co Vám nikdy nesdělíme

V internetu existují vztahy, díky kterým některé informace zveřejnit nelze. Přesto se dostáváme často do situace, kdy odhalíme další souvislosti, další nastavení, konfiguraci algoritmu. Tyto informace jsou však chráněny před zveřejněním svými autory natolik, že se o jejich vyzrazení nebudeme ani pokoušet.

Mezi tyto informace patří především: nastavení algoritmů vyhledávačů (nastavení vah Google), způsob řazení odkazů, principy zobrazování odkazů, váhy jednotlivých vlastností při hodnocení webových stránek. Tyto informace jsou součástí provozního know-how vyhledávačů,  jejichž autoři si toto tajemství pečlivě chrání.

Některé informace si i my musíme ponechat pro sebe... 

 

Chcete-li zjistit další podrobnosti, stačí navštívit stránku on-line webová poradna zdarma.