Poptávka může udávit

Přidal Jiří Blahút - 15/03/2009 | 4 Komentáře

Tagy:

Jestliže vsadíte na optimalizaci stránek a podaří se Vám stránky zviditelnit v přirozených výsledcích vyhledávání, bezesporu získáte větší pozornost Vašich zákazníků. Jak ale ukázal příběh z minulého týdne, není všechno zlato, co se třpytí.

Zákazníka vyděsila teorie

Nový zákazník – pojišťovna – se zajímal o možnosti marketingu na internetu. Společně jsme nejdřív odhalovali možnosti optimalizace v teoretické rovině. Poté jsme se uchýlili k odhadům, kolik nových návštěvníků a zákazníků lze internetovým marketingem přivést do náručí pojišťovny. Propočty byly ryze teoretické, drželi jsme se spíše reálného dna. Výsledky však zákazníka evidentně zaskočili. Nebyl dostatečně připraven na možnost, že jeho pojišťovnu bude navštěvovat více zájemců. Propočty jsme najednou museli vnímat v opačném gardu!

O kolik zákazníků více je schopna odbavit měsíčně pojišťovna?

Dostali jsme se k číslu, které by znamenalo kolaps na klientské přepážce. Umíme si snadno představit, jak vypadá firma, která nestíhá odbavit nové, potažmo stávající zákazníky. Přibývá sice zájemců, ale také se zvyšuje riziko negativního dopadu velké poptávky.

Černý HTML flek není vhodná obrana

Zaměnit úspěšné stránky za černý HTML flek v případě přetlaku poptávky uživatelů internetu sice není moudré, ale odrazující účinek to jistě mít bude. Ostatně za černý HTML flek považuji většinu prezentací u většiny firem.
Zajímalo by mne, co byste dělali vy v případě, že poptávka po vašich službách či sortimentu vysoce převyšuje vaše reálné provozní možnosti. O kolik zákazníků více zvládnete?